9e dag peniscola Dansavond

19 januari 2018 - Peñíscola, Spanje

Gisteravond een paella avond en dansavond. Om half 8 zou het eten beginnen. Er waren zeker 100 mensen van alle nationaliteiten. Je moest reserveren en dus waren landgenoten aan dezelfde tafel gezet. Wij kwamen aan een tafel met nog 5 nederlanders. Dit was een echtpaar uit kampen en 3 solo reizigers, die elkaar via de nkc hadden leren kennen en ieder met eigen camper maar toch als groep op reis waren. Een uitkomst lijkt ons. Je hebt de keuze om in Nederland in het koude weer binnen te gaan zitten of je gaat met elkaar op pad. Alle 3 (1 man en 2 vrouwen) waren hun partner verloren en probeerde op deze manier toch van hun oude dag te genieten. De man van het echtpaar had prostaat kanker en had het zo geregeld dat hij zijn volgende injectie in Benidorm op kon halen. Daar schijnt overigens de gezondheidszorg op zelfde hoge nivo als Nederland te zijn, waarbij zelfs indien nodig thuiszorg geregeld kan worden. Het eten liet echter lang op zich wachten. Eindelijk om 21:00 uur begon men de 1e tafel van voedsel te voorzien. Ondertussen zat de sfeer er al goed in gezien de alcohol die overvloedig vloeide (glas wijn tot aan de rand gevuld) voor 1,50) en iedereen die dit op nuchtere maag naar binnen sloeg. Uiteindelijk kregen wij ook paella die heerlijk smaakte. Ijs na en dat inclusief een consumptie voor 8,50 euro. Daarna startte de muziek, house, niet bepaald aansluitend bij het publiek, dat was voor ons het tijdstip om het feestgewoel achter ons te laten en nog een afzakkertje in camper te nemen.