10e dag peniscola valencia (betera)

20 januari 2018 - Bètera, Spanje

Vandaag trekken we verder, om precies te zijn 149 km over de N340, langs de kust  van de Middellandse Zee. Getankt voor € 1,076 ! Ook langs de doorlopende route wordt de diesel goedkoper. Na 3 uur rijden, om ongeveer 12.30 uur is het stralend mooi weer geworden, en zijn we aangekomen in het plaatsje Betera, op ca. 12 km van Valencia, maar met een metrostation vlak bij de camperplek ! De camperplek is net een camping met kinderspeeltuin, cafeetje, douches, wasmachines enz. Foto’s voeg ik toe. Hier treffen we lege spaanse gasflessen aan, waarvan we er direct een gekocht hebben, kunnen we nu gaan inruilen voor een gevulde, is dat probleempje ook opgelost.

Dan met de metro en fietsen mee ! Gaat prima. Tot aan de rand van de stad, waar we uitstappen omdat de metro wellicht verder ondergronds gaat en we met de fietsen niet uit de weg kunnen. Fietspad loopt direct langs het  metrostation, dat ons direct naar de binnenstad voert. Komen we bij het Parc de Turia aan. Een oude rivierloop die in 1900 is omgeleid, zodat er ruimte is gekomen om in de rivierbedding ( 300 m breed en 10 km lang) een prachtig park aan te leggen met fiets- en looppaden, sportverenigingen en - op het eind - 4 prachtige moderne gebouwen die in 1999 en 2000 zijn gebouwd. De 6 gebouwen zijn een operagebouw (palau des arts), een imaxbioscoop L’ hemisferic, een muesum (de la Sciencas), de Agora, een overdekte tuin (naam kwijt) Oceonagrafico, een aquarium-attractie. Geweldig mooi en op deze plaats, prachtige foto’s. Dan is het donker en gaan we weer terug met de metro naar de camping. Heerlijke avondtemperaturen. Het begint erop te lijken !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hannie:
    21 januari 2018
    Leuk al de wetenswaardigheden erbij.wanneer maken jullie de oversteek naar Marokko ?
  2. Wim en Tonnie:
    21 januari 2018
    Wij gaan op 13 februari over. Vandaag over 3 weken (11 februari) sluiten we aan bij de groep. Maar eerst nog Alicante, benidorm, Grenada, malaga, rond, sevilla en cordoba
  3. Wim en Tonnie:
    21 januari 2018
    Correctie 14 februari gaan we over, zojuist in reisboek zitten lezen. We treffen de groep in Cordoba.

Trouwens voor ons is het ook leuk om te merken dat ons reisverslag gelezen wordt. Dan doen we het niet voor niets.
  4. Liesbeth:
    21 januari 2018
    Het is zeker leuk de verslagjes te lezen en en ook de foto's te bekijken van de gebouwen, zoals dit modern exemplaar. En wat een mooi weer 26 graden!
  5. Marjon Verpoorten:
    21 januari 2018
    Heel leuk de reisverslagen. super, mee genieten.