60e en 61e dag Tamtattouchte 2 en reis naar Marrakech

12 maart 2018 - Marrakesh, Marokko

Koudere nachten, we zitten 1.500 m hoog, maar mooi weer overdag. In de ochtend bericht dat er iemand komt kijken naar de camper, maar niet precies wanneer. Dan maar eerst op excursie met z’n allen, naar de zoutmijnen. We worden vervoerd in een de open achterbak van een vrachtwagen en een pick- up truck, winderig verbranden in de zon. Met kussens achterin de bak, als makke schapen in een hok/bak. Door de hoeveelheid water in de rivier kon de zoutmijn niet bereikt worden te voet, dan maar iets anders gaan bekijken.

Inmiddels krijgen een bericht dat de monteur is gearriveerd en gaan we vlug terug naar de camping. Hij start, en alles doet het, maar wij wisten dat al, maar de monteur niet. Eventjes stukje rijden en de conclusie was: klaar is kees. Totdat we het contact uitdraaide en het probleem weer manifest werd. Na een uurtje constateert de monteur dat het probleem niet hier opgelost kon worden, maar dat de camper naar Marrakech moest, naar de importeur daar. Na overleg met de nl- Fiatlijn en de marokko- Fiatlijn zou overleg plaats vinden over hoe verder.

Hele dag bellen met instanties, communicatie met Marokko is het probleem, rest gaat best goed. Dan krijgen we in de avond telefoon dat morgen om 09.30 het overleg pas zou plaats vinden en dat dan besloten zou worden over het transport.

Slechte nacht, met veel onzekerheid. In de ochtend gaat iedereen weg voor een excursie en vindt een emotioneel afscheid plaats met de hoop dat het goed komt, maar met de vrees dat dat niet zo zal zijn. Dan nog effies starten voor de zekerheid en ....... de camper en versnelling doet het. Dan maar niet afwachten op het transport en de transporttruck, maar we gaan zelf rijden naar Marrakech. Is beter dan wachten totdat vervoer is geregeld, is sneller dan met vrachtwagen en we hebben de regie in eigen hand.

Om 09.15 rijden we van de camping weg en alles gaat goed en 400 km en 8 uur verder rijden we de garage Mannis in Marrakech binnen. Na wat heen en weer praten en bellen, kan de camper naar binnen en wordt de versnellingsbak aan de computer gelegd om de historie uit te lezen. Deze gegevens worden opgestuurd-verzonden zodat centraal ook gereageerd kan worden. De eerste indruk is dat het aan de calculatoren=sensoren die de computer aan de mechaniek verbindt, ligt. Er is niets ergs kapot en morgen moet het euvel verholpen kunnen worden. 2 tassen met kleding op de schouder en hup naar een leuk hotelletje, 9,0 waardering bij Tripadvisor, dus dat gaat hem worden. De taxichauffeur wist het adres niet te vinden, en na divers navragen op straat heeft hij ons vlak bij afgezet. Vlak bij was nog 15 minuten lopen dwars door de Médina, de soeks in het donker, terwijl alles al ging sluiten. Met enige betaalde hulp vinden we in een achteraf steegje een prachtig hotel, zeker een 9,0 waard. Lekker gedoucht, gegeten en tot rust gekomen. Morgen weer een spannende dag. Gaan we het redden met 1dag reparatie ? En dan de groep opzoeken, of nog bijkomen in Marrakech en later aansluiten, of ??? We zien het morgen wel.

1. Ine:
    13 maart 2018
    Tjonge.... wat een tegenslag! Hopelijk is alles ondertussen goed opgelost en kunnen jullie verder met de reis. Ik zit te duimen 👍👍👍
  2. Hannie:
    13 maart 2018
    Wat een pech voor jullie. Moet toch niet kunnen met een vrijwel nieuwe camper. En nu maar wachten lijkt me heel spannend en ook nog weg van de groep. Hopelijk komt er spoedig een goede oplossing
  3. Wim en Tonnie:
    13 maart 2018
    We zijn hier bij goede garage. We verwachten dat het straks opgelost is. Vandaag verder Marrakech verkennen. En even weg van de groep is ook heerlijk. Weer even samen, prachtig hotel en alleen in Marokko vertoeven geeft ook weer een prettige dimensie. Als het probleem maar opgelost wordt!!
  4. Wim en Tonnie:
    13 maart 2018
    Bericht gehad dat ze nog niet weten wat er aan de hand is. Betekent dat ze ook nog steeds niets kunnen oplossen!!!
  5. Anita:
    13 maart 2018
    Zo das een tegenvaller hopelijk snel op te lossen daar
  6. Wendy:
    13 maart 2018
    Wat balen zeg! Hopelijk kunnen ze het probleem met de camper snel oplossen. Veel succes!