9e dag Peniscola

19 januari 2018 - Peñíscola, Spanje

De dag begint bewolkt en dan blijft het buiten fris, 14” C. We blijven wat rommelen om de camper om bij te komen van alle berichten uit Nederland. De krant staat er vol van. Inmiddels is de zon weer doorgebroken en kan de trui weer uit. Heerlijk weer 20” C met een licht windje.

We noemen het hier Peniscola, maar het is ook dichtbij het dorpje Benicarlo, naast en vast aan Peniscola. We fietsen naar de chinees, zo noemen de camperaars de winkel “Asia”. Dit is een winkel van sinkel, met speelgoed, kookgerei, huisgerei, kleding, schoenen, schoonmaakmiddelen, kampeerartikelen, en nog veel meer. Volgepropt met veel. Elk kuststadje zou een of meerdere van deze winkeltjes hebben.

We zoeken ook nog steeds naar een Spaanse gasfles, met bijpassende adapter of aansluiting op onze gas- slangen. We kunnen namelijk hier in Spanje geen gas laten bijvullen, dus moet je Spaanse gasflessen ruilen en bij laten vullen ad € 15,— (de helft van de nederlandse prijs), maar dan moet je wel zo’n oranje gasfles hebben om in te ruilen. Je kan ze kopen bij de Repsol benzinestations ? Dat gaan we uitzoeken !

Bij de chinees kopen we een trechter om water over te gieten. Dan het stadje in, in de zomer zeer leuk, gezien de vele winkelstraatjes en winkeltjes en hotels en appartementen, maar nu redelijk uitgestorven. Boodschapjes bij een grote Lidl en dan naar de camping.

Doordat het hier in de winter warm blijft, gaat ook de oogst volop door. Op de landerijen staat dan ook menig gewas in volle bloei. Zie ook onze foto van de artisjokken. Ook hangen er volop sinaasappelen aan de boom. En zien we dat er bloemkolen geoogst worden, niet uit de kas maar zo rechtstreeks vanaf het land.

Op de camping reserveren we een paella-maaltijd met een dansavond ! Wat zal dat worden ? Morgen meer .........

1. Hannie:
    19 januari 2018
    Leuk dat we zo kunnen meeleven met jullie. Ik voel bijna de warmte waar jullie van genieten. Nou hier is het meer dan bar na de wind krijgen we nu morgen sneeuw. Wij wachten nog even op de warmte groetjes