8e dag peniscola

18 januari 2018 - Peñíscola, Spanje

In nederland is het code rood wat weer betreft. Vele snelwegen afgesloten en uitval van alle treinverkeer. Kortom het gaat er heftig aan toe. Hier op de camperplaats kunnen we heerlijk in het zonnetje ontbijten, wat een verschil en wat doet de warmte goed. We zijn een week onderweg, dus “grote schoonmaak”, daar zijn we gelukkig snel mee klaar. Als alle ramen weer blinken, gaan we fietsen richting peniscola. Onderweg komen we een paar mensen tegen ook op de fiets, waarschijnlijk Nederlanders denken we dan, maar fietsen is allang geen alleenrecht meer voor onze landgenoten. Ook duitsers en fransen fietsen volop, al zie je dat veel camperaars ook een scooter bij zich hebben. Prachtig fietspad langs het strand. In het stadje aangekomen, is het behalve een paar toeristen uitgestorven. Op een terras drinken we lekker koffie, voor mij een heerlijke cappucino met een flinke toef slagroom, na een uurtje zitten en een geanimeerd gesprek met een Engelsman, houden we het voor gezien en fietsen we lekker naar huis, waar we bloemkool met kip cordon bleu eten. En na nog wat gelezen te hebben, slapen we weer heerlijk in ons eigen knusse “schone” huisje.