5e dag, naar Peniscola

15 januari 2018 - Peñíscola, Spanje

heerlijk opstaan met een zonnetje om je heen ! De temperatuurmeter binnen geeft dan wel aan dat het buiten 7”C is, maar door het zonnetje voelt het gelijk meer en gedurende de dag wordt het zelfs 17”C volgens de meter, maar binnen in de camper stijgt het tot boven de 25”C !!! Strakke blauwe lucht, dus onderweg lekker buiten koffie drinken op een bankje met de deur van de camper ‘gewoon’ open. Na Barcelona de kust volgen via de secundaire wegen. Het zijn allemaal stadjes met stranden, waar je zo doorheen rijdt en die allemaal op elkaar lijken, tussen de steden gaat de weg langs de zee met mooie uitzichten. Rustig aan doen met rijden, regelmatig stoppen, boodschapjes bij Lidl gedaan en na 5 uur onderweg en 292 km verder, gaan we om 16.00 uur een andere camping op, bij het stadje Peniscola aan de Costa Blanca, waar een tegenpaus ligt begraven ?  Wat is een tegenpaus ( lees ook de nieuwe Dan Brown) en waarom hier ?.. Hij heette Benedictus XIII. Voor de liefhebbers, wikipedia !!! We hebben dan gemiddeld 60 km per uur gereden, dat is niet haasten, toch ? We onderhouden sms- en app-contacten met jarigen (Marielle), en weer herstellenden en kinderen en de kleinkinderen sturen ook al berichtjes, dus onder het reizen door zijn we (bijna) druk.

De weersvooruitzichten in Nederland voor de komende dagen zijn niet zo goed, hebben we gelezen (iedere dag krantje downloaden) maar hier wordt het wel 20” C dus lassen we 2 of 3 daagjes rust in, wat lezen en fietsen enz.

1. Yvonne Brok:
    15 januari 2018
    Klinkt heerlijk relaxed allemaal, enjoy the trip, leuk om te leze
  2. Hannie:
    15 januari 2018
    Geweldig wat genieten jullie . Leuk om zo mee te leven.
  3. Kirsty:
    15 januari 2018
    Goh, paar dagen m'n mail niet in de gaten gehouden en nu lees ik jullie verhalen. Wat zijn jullie al op heerlijke warme, verre plaatsen. Heerlijk!! Jullie verhalen gaan de komende tijd m'n dagelijkse afsluiter worden ;-). Heel veel plezier!! Ik geniet mee (vanonder mijn nog koude dekbed, terwijl het regent en waait)