29e dag Sevilla 2

8 februari 2018 - Sevilla, Spanje

Zo hoor je 3 dagen niks en dan krijg je 3 meldingen op een dag, wat een wisselvallig volk !.  Strak blauw in de morgen, dus op pad naar de stad, met fietsen en handschoenen. We gaan eerst een stuk fietsen en dan wandelen. Eerst naar de “overzijde” van de rivier de Guadalquivir, de wijk Triana. Bekend om zijn keramiek. Prachtige sfeervolle straatjes met mooie pandjes (zie foto’s), terrasje met koffie (let op foto met dames met zonnebril om 12.00 uur en dikke jassen met sjaal). Dan zegt Ton : ik zal je haar en baard knippen en ik moet ook naar de kapper !  Zo gezegd zo gedaan, zij naar de kapper (zij liever dan ik, want god mag weten wat ze met je uithalen, geen engels en dus anderhalf uur maar uitzitten), terwijl Wim met de fiets de wijk La Cartuja ingaat. Dit is nu een wijk met 100 kantoren, terwijl dit in 1992 de plek was waar Expo 1992 is gehouden. Prachtige moderne gebouwen (zie foto’s) zeer mooi aangelegd met brede wegen en fietspaden !! Na anderhalf uur meldt Wim zich weer en dan gaan we lekker tapaatjes eten bij het biertje/colaatje. Dan weer de binnenstad in, lekker wandelen, nog meer wandelen, koffie op terras in de zon (wind is gaan liggen, heerlijk) kathedraal is dicht (om 17.00 uur) en dan via fietspad langs de rivier weer naar huis. Boodschapjes en weer lekker rustig in het reislogje schrijven.

1. Cees en Nel:
    8 februari 2018
    Wat is Sevilla mooi hè. Toen wij er waren geurde heel de stad naar sinaasappels. Ruiken jullie dat ook of is het nog iets te vroeg daarvoor.
    En nu al gauw aansluiten bij de groep, ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Wij gingen de eerste keer ook met gemengde gevoelens . Maar toch wel gezellig gevonden.
  2. Liesbeth:
    9 februari 2018
    ja het is wel fijn om netjes en verzorgd in de groep te arriveren 😉 Het schiet op!