27e dag naar Sevilla

6 februari 2018 - Sevilla, Spanje

De zonnebril op met dikke jas (en capuchon) aan. Zo lijkt het weer. Nu in de ochtend de bewolking groot is, blijft de temperatuur achter en de frisse wind helpt ook niet. De nachten zijn veelal koud, van 0-5” C en in de ochtend komt de zon laat hoog, dus nog niet in en op de camper en dan lekker kacheltje aan. Als de zon door komt en dat is bijna elke dag, dan is de hemel strak blauw en (zeker achter glas) is het heerlijk weer. Maar in Sevilla bijvoorbeeld gaan we met handschoenen op de fiets aan, zo fris is de wind. Is de wind (kracht 3-4) weg, dan is de dagtemperatuur van 12-13”C direkt 4 graden hoger (morgen). Het is dus allemaal prachtig (zonnebril al om 10.00 uur op) maar wel met de kanttekening dat je je vaak goed moet aankleden.
Bij Ronda dus bewolkt en redelijk koud, maar dan gaan we op pad. Bergachtige route (meestal max. Snelheid van 60 km dus redelijk slingerende wegen) mooi en vergezichten, mooi glooiend, ruig, kaal en bebost, veel olijfbomen en omgeploegde akkers. Het zonnetje komt steeds meer door en als we na 122 km rijden om 14.00 uur in Sevilla aankomen, is de zon helemaal terug, maar wel uit de wind gaan zitten ! Camperarea Autocaravanes de Sevilla heet het daar, 15 minuten lopen naar de binnenstad, aan de haven van Sevilla. Net op tijd daar want de 100 plaatsen zijn na 2 uur geheel vol. Geen mooie plek, maar functioneel !
Op de app van het reisgezelschap horen we dat sommigen last hebben van sneeuw in Frankrijk (ski-en in Parijs) op en langs de grote weg en dat ook in Noord-Spanje en bij Madrid ook al weer sneeuw ligt. Zo koud is het bij ons gelukkig weer niet.

1. Hannie:
    8 februari 2018
    Heerlijk dat jullie ons zo laten meegenieten. Hier is het nu ook heerlijk winterweer. Mooie blauwe lucht maar wel heel koud op sommige plaatsen wordt geschaatst.