17e dag Cartagena

26 januari 2018 - Cartagena, Spanje

Kleine camperplaats, deze heeft 35 plaatsen, leidt tot meer contacten dan een grote camping of camperplek. De douches zijn bruikbaar en de wc-hokjes zijn zo klein dat je met je knie-en tegen de deur zit, kom dan maar eens overeind ! Maar alles werkt goed en daar gaat het om !  Vreemd zo’n groep toeristen op een kluitje, net als bij een camping trouwens. Zo maar ergens buitenaf leeft een groep mensen bij elkaar. `````````

Lekker tutten en kletsen via face-time met die en gene en dan op de fiets naar de stad Cartagena, 10 km verderop. Een grote stad van meer dan 100.000 inwoners en toch een klein centrum, met romeins amfitheater, forum romanum, een oude kathedraal en een haven die heel erg ingesloten is door omliggende bergen. Cartagena is gesticht door de Carthagers, 200 voor Christus. De kust is hier bergachtig en niet vlak zoals op de meeste plaatsen. Lekker fietsen, wandelen en hapje eten, met bewolkt weer.

We gaan even een bezoek brengen aan het kasteel en gaan met een lift 100 meter omhoog. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad en omringende bergen (zie video). Als we boven zijn moet je over een platform om vaste grond onder je voeten te krijgen. 100 meter naar beneden kijken doet toch iets met je evenwichtsgevoel. (Zie foto) zeker als je op het uiterste puntje staat.

Fietsen gaat prima in Spanje, ook langs de doorgaande wegen. Men houdt rekening met je. Het is toch leuk voor de afwisseling om een stadje in de buurt te hebben. De weersverwachting in het binnenland is nog wat minder, dus blijven we nog even aan de kust.

Via whatsapp krijgen we de vraag of er iets aan de hand is omdat men onze dagelijkse update mist, fijn om te lezen dat men ons volgt en dat zorgt ervoor dat we vandaag ook de voorafgaande dagen bijwerken.

1. Cees en Nel:
    27 januari 2018
    Ja wij dachten al dat tussen al die Nederlanders ook een griepepidemie was uitgebroken.