16e dag benidorm - alicante - cartegena

27 januari 2018 - Cartagena, Spanje

Zonnig met lichte bewolking en een redelijk fors windje brengt ons naar Alicante, 42 km van Benidorm, over de N332. We zijn er vroeg, dus de binnenstad bekijken op de fiets. eerst camper op camperplek San Juan op het noordstrand van Alicante geparkeerd (let op voor fietsendieven !) en dan naar de binnenstad. Een ritje van een 7 km, op en neer zonder echte fietspaden. Alicante is geen mooie stad, klein oud centrum, de wandelboulevard - Esplanada Espana - is klein, het haventje niet bijzonder. Soms was de wind zo hard dat de stoelen op het terras omwaaiden, maar als de wind minder was, kon je prima lopen en zitten. Spanjaarden zitten zowiezo meer op strand en terrassen als in NL. Dat gaat blijkbaar de hele winter door, kan ook met deze temperaturen natuurlijk. Ook op de fiets waaiden we zo nu en dan stil, met tegenwind langs het water. Dus na wat rondrijden en koffie drinken, weer terug naar camper en weer doorrijden naar volgende adres. Dat zou camping La Manga de Mar Menor worden, aan een groot binnenmeer (met zembad, winkel, restaurant) en aan zee. 950 plekken, dus reserveren lijkt overbodig, maar toen we er om 17.00 uur aankwamen, was alles VOL !!! Dat krijg je er van al je te laat gaat zoeken. Eigenlijk moet je bij tweeen aankomen !

Dan maar naar de volgende camperplek, 25  km verderop bij Cartagena. Daar waren nog 2 plekjes, met douche en wasmachines, dus voldoende faciliteiten. Lekker kachel aan en lezen !