15e dag benidorm

25 januari 2018 - Benidorm, Spanje

Vandaag gaan we op de fiets naar altea en albir.  Kleine dorpjes terug, gaan even bij het plaatselijke aziatisch winkeltje langs voor wat kleine dingetjes kijken en fietsen langs de boulevard van Altea. Deze ziet er leuk uit, echter de grote getalen toeristen, zoals die in Benidorm zijn, en dus de gezelligheid ontbreken. Bij terugkomst op de camping ruilt Wim de lege spaanse gasfles in voor een volle. Nu kunnen we net zoveel gas  verstoken als we willen. In spanje kun je nl niet je nederlandse gasfles vullen. Als je 3 maanden onderweg bent zijn 2 gasflessen te weinig, immers de nachttemperaturen zijn menig nacht 6 a 7 graden en dan moet in de ochtend en in de avond even de kachtel aan. Het lastige is dat je in Spanje als toerist geen gasfles kunt kopen en alleen lege tank om kunt ruilen. Op de vorige camping hebben we echter een lege gasfles (illegaal) kunnen kopen en een koppelstuk. Nu hebben we alles compleet en kunnen dus op Spaans gas gaan koken en kachel aanzetten. We hebben ook een elektrisch kacheltje, echter op de meeste campings heb je maar 4 of 6 ampere dus kun je deze niet altijd gebruiken en als je niet uitkijkt en gelijktijdig de waterkoker aanzet dan klapt de stroom eruit en moet je er iemand van de camping bijhalen. Dat is ons nu al 2 keer overkomen.