13e dag Valencia (Betera) naar Benidorm

23 januari 2018 - Benidorm, Spanje

We hebben nu wel genoeg gezien van Valencia en rijden door naar Benidorm. Vooral het laatste stukje bij Altea is erg mooi. Benidorm hebben we bezocht in het jaar dat onze caravan ineens totalloss was net voor de vakantie in 2000, met de 2 jongste meiden. Nadat ik een stacaravan geboekt had aan de costa brava voor een week, kwam ineens benidorm voorbij aan de costa blanca, niet zo ver er vandaan dacht ik. Het bleek een misrekening het bleek 800 km verder te zijn. Gelukkig in de 1e week zodat we de 2e week terug konden naar de costa brava. Toendertijd was het erg heet 37 graden en de meiden wilde heerlijk bakken op het strand en natuurlijk in de avond en nacht naar de disco, niet bepaald de vakantie die wij voor ogen hadden. Was achteraf niet zo goed bedacht.

Nu is het een stuk kouder 22 graden en het publiek duidelijk een heel stuk ouder. De camping met meer dan 500 plaatsen was op 10 na helemaal vol met allemaal overwinteraars, waarbij het voornamelijk 65 plussers zijn. Hier zijn in tegenstelling tot wat onze ervaring tot nu toe is, heel veel caravans. De plaatsen zijn groot maar helemaal volgebouwd met tenten en de grond afgeschermd met grondzeil. Ziet er zeer apart uit. De sanitaire voorzieningen zijn perfect. Op de fiets naar de boulevard. Even op zoek naar het oude appartement, net achter de boulevard en daarna lekker genieten van het uitzicht op zee, de zon en van een lekkere cappucino zie foto. Hier is de gemiddelde leeftijd zelfs nog hoger als op de camping en vliegen de scootmobiels voorbij. We zien zelfs een scootmobiel tandem. Het is redelijk druk en in verschillende strandtenten is livemuziek afgestemd op de bezoekers het is immers ondertussen happyhour. Veel eettentjes, waar zelfs frikandellen en bitterballen te krijgen zijn. Kortom we voelen oms bijna thuis.

1. Sanne:
    23 januari 2018
    Jaaa die tandems hadden wij toen ook gezien! Javea vonden wij trouwens erg leuk dorpje met leuk strandje (Platja Arenal), ligt wat onder Benidorm.. veel plezier! X
  2. Hannie:
    26 januari 2018
    Leuk om herinneringen op te halen.wij waren ook ooit in benidorm stonden op een camping ten zuiden daarvan. Mooie stranden maar erg druk en Nederlands . Ben benieuwd naar jullie Marokko ervaringen.gr