12e dag valancia betera

22 januari 2018 - Bètera, Spanje

Vandaag gaan we naar de oude stad van Valencia, weer met de metro deze stopt op 200 meter van de camperplaats. Het is eigenlijk net een bus. Hij stopt alleen als je een stopteken maakt. Het is vandaag een feestdag ter ere van sant vincente martir. Betekent dat er in de ochtend een processie is en dat iedereen vrij is en alle winkels gesloten. Wij waren te laat voor de processie. Jammer dus. Verder is het gezellig druk op straat. Weer een aantal kerken gezien en oude gebouwen. Terrassen zitten redelijk vol. Tussen de middag een plaatselijk lekkernij, een stokbroodje met heerlijk dik belegde cerrano ham. Past eigenlijk niet in het dieet,  maar gezien het feit dat we vandaag een lange wandeling maken toch maar een keer uitzondering gemaakt. Na de binnenstad gaan we met de bus naar de haven en strand. Hier is het erg druk en wordt er volop gegeten. Kinderen spelen en rennen op het zeer brede strand. We zien 30 graden op een paal staan, zo warm is het. Je herkent de toeristen zo. Zitten heerlijk in de zon met blote armen lekker van het zonnetje te genieten, terwijl de spanjaarden met dikke jassen de schaduw opzoeken. We horen veel Nederlands, maar zeker ook veel engels. Ook op de camperplaats is 60% engels. Tot nu toe zag je af en toe een verdwaalde ier of engelsman, maar hier in deze omgeving zijn ze in grote getalen aanwezig. Valencia is een grote stad, de derde in Spanje. Betekent dat we om terug te gaan, heel vaak moeten overstappen en veel tijd kwijt zijn, maar och daar hebben we in de vakantie toch geen gebrek aan. Net voor het donker wordt, zijn we weer bij de camper en gaan we lekker kokkerellen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    22 januari 2018
    Ziet er goed uit!
  2. Kirsty:
    23 januari 2018
    Leuke verhalen telkens! Erg leuk om een klein beetje mee te kunnen genieten met jullie.