Dag 3, Bangkok deel 1C

28 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Zo’n eerste dag is gelijk vol gepland, dus na de lunch met de gebruikelijke thaise gerechten en een flesje fris of bier in een restaurant aan de grote rivier, gaan we Chinatown bekijken.

Deze wijk was van oorsprong chinees, maar in de loop van de tijd aangepast aan de thai en de chinezen zijn geintegreerd. Een wijk met smalle winkelstraatjes, net als de soeks in Marokko. Met van alles te koop, tegen zeer redelijke prijzen. Geen gekke dingen gezien, geen politie, geen missstanden in verkeer, alles gaat prima.

Dan terug naar hotel, lekker een uurtje zwemmen of relaxen of reisblog bijwerken. Het avondprogramma (alles optioneel en extra bij te betalen !) begon met een bezoek aan een rooftop-bar. Omdat om 18.00 uur alles al donker is, was het uitzicht over de rivier geweldig. Na een drankje gingen we een tuc-tuc-toer door Chinatown met wandeling aldaar maken met proeverijen van allerlei fruitsoorten (papaya, aparte mango’s, andersoortige ananas, jackfruit enz) uit de hand bij standjes waar we langs komen. Druk op straat, heel gezellig en dan naar een heerlijk chinees restaurant met peking-eend, lekkere visgerechten, sushi etc. Watertje erbij, heerlijk eten in bijzondere sfeer.

Bij 10-en weer thuis, afzakken en dan te bed.

1. Hannie:
    29 oktober 2018
    Heerlijk die geluiden en de sfeer .
  2. Marjon Verpoorten:
    29 oktober 2018
    Hoi samen, wat zal het fruit daar ook heerlijk zijn met die temperatuur.Veel plezier en geniet er van.