Dag 19, 13-11-2018, Phuket 2

13 november 2018 - Phuket, Thailand

lijk gegeten, geeWat een warme dag !  Bij het opstaan al warm. Heerlijk ontbijt, nu nog een lekker briesje in de schaduw. Dan krantje lezen bij het zwembad, in de schaduwzijde. Lekker relaxed, zwembadverbod bij de hand, wat wil je meer. Niet dat we er veel gebruik van maken, maar het idee.

Voor zevenen is het zwembad al in gebruik door ouders met kleine kinderen. De temperatuur is dan nog goed om te zonnen. De die-hards gaan naar het strand, 250 meter verderop. Na het krantje lezen een duik, dan een dutje in de ligstoel, nog eens zwemmen en dan gaan we maar eens rondkijken.

Eerst naar het strand, zandstrand in een van de vele baaien. Het Karon- Beach. Zand schroeit onder je voeten, ligstoelen onder parasol te huur. Warm zeewater. We hebben alleen gekeken, de boulevard met kraampjes geheel afgelopen, lekker ijsje gegeten, in de schaduw mensen kijken. Dan via andere weg terug, andersoortige winkels dan aan de boulevard, marktje bij tempel, supermarkt voor literflessen cola ( alcoholische drank mag alleen verkocht worden na 17.00 uur tot 20.00 uur), weer verder naar hotel. Weer lekker zwemmen tot het donker wordt, om 18.15 uur. Nu wordt het lekkere temperatuur. Het bliksemt in de verte, houden we het droog ?

Lekker gegeten bij restaurant Chili, om de hoek bij het hotel, aan de boulevard. Als je de stranduitgang van het hotel uit gaat, kom je in een straatje naar de boulevard waar 10 restaurants aan zitten. Gisteren was het Karlsson, nu Chili. We hadden kortingsbonnen vanuit het hotel, dat is mooi meegenomen. Bovendien zorgde dat er voor dat de rest van het reisgezelschap ook binnen kwam druppelen, echt Nederlands he ? Heerlijk gegeten, 2 druppels gevoeld. Weer enorm gelachen met Paul en Kitty uit Sneek en onze vaste gast Kelly.

1. Ine:
    14 november 2018
    Zwembadverbod bij de hand? Uhm... bommetjes gemaakt terwijl het niet mocht? In het water geplast? Wat hebben jullie gedaan dat je een zwembadverbod hebt? Ik heb zoveel vragen... of uhm.... is het een typefout?
  2. Marjon Verpoorten:
    14 november 2018
    Genieten jullie er nog maar van .Want het zit er bijna op die prachtige reis,en dan naar genieten thuis.Ook heerlijk toch.Groetjes
  3. Wim en Tonnie:
    Moet zwembad bar zijn!!
  4. Hannie:
    14 november 2018
    Bereiden jullie je er maar vast op Het is hier koud guur. Dus nog even lekker van de warmte genieten.