Dag 20, 14-11-2018, Phuket 3

14 november 2018 - Phuket, Thailand

stralend weer. Inmiddels redelijk uitgerust, dus weer tijd voor aktie. Na uitslapen tot 07.00 uur, ontbijt en krantje, gaan we het centrum van Phuket in. Met een shuttlebus van het hotel worden we in 30 minuten over grotere wegen gevoerd naar een nieuw winkelcentrum aan de rand van het centrum. Dit uiterst moderne winkelcentrum van 4 verdiepingen, heet Phuket Centraal, naast het oudere winkelcentrum Centraal festival. Enorm groot, lekker koel, modern.

Hier hebben we wat rondgewandeld en koffie gedronken. Dan met taxi verder naar Old Phuket Town, wat winkelstraten in huizen in oudere stijl, rond 1880. Gezellig, sfeervol en leuke winkeltjes. Gegeten bij een eethoek, waar ieder maaltijddeel zelf besteld moet worden bij apart stalletje. Dus drinken links en betalen, sate rechts en betalen, vis aan de overkant etc. Wel een centraal zitgedeelte. Menukaart onleesbaar, engels spreken zeer zeer gebrekkig. Handen en voetenwerk.  Eten is vers en goed en goedkoop. Apart.

Dan terug en nog lekker wat zwemmen. Komt er aan het zwembad ineens een regenbui opzetten, alles kliedernat in een minuut. Na half uur is dit opgehouden en was de temperatuur heerlijk opgefrist, zodat de avond heerlijk was. Weer lekker en gezellig gegeten.

Morgen laatste dag, uitchecken om 12.00 uur, terwijl we pas om 22.30 uur naar vliegveld gaan. Geprobeerd kamerhuur te verlengen met 1 dag zodat we alles bij de hand zouden hebben, maar dat gaat niet. Dus improviseren voor morgen, wat ? Dat zien we morgen.

1. Ine:
    15 november 2018
    Heb je nou een jurk aan Tonnie? Staat je goed!!!!
  2. Marjon Verpoorten:
    15 november 2018
    Hoi ,Goeie reis morgen gezond weer terug graag, groetjes