Dag 3 Bangkok deel 1A

28 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

We konden vanmorgen uitslapen tot 6 uur, ja je leest het goed. We werden om 6 uur door een telefoontje gewekt, om zodoende om half 8 klaar te staan. We verblijven in het Royal Princess hotel aan de Larn Luang road, op 10 minuten van het oude centrum. Een mooie ruime kamer met een tweepersoonsbed, nadat we eerst 2 enkel bedden waren toegewezen. Na melding bij de receptie kregen we  een andere kamer, nr. 308. Mooi degelijk hotel met zwembad, bar (biertje 150 baht, is € 3,75), lounge en restaurant, waar we gisteren het welkomstdiner hadden. Het uitgebreide ontbijt bestaat uit onderdelen zoals wij die kennen, brood, beleg, koffie of thee met eitje en marmelade, maar ook een Thais onderdeel met rijst en gebakken vis, vlees, worstjes en gebakken eieren ( net weer een diner). Het schijnt dat ze hier de hele dag door rijst met soep en gebakken groenten en vlees en vis eten. En er was ook nog fruit.

Heerlijk !!!

De  bus in, we zijn met 23 personen, waarvan 12 boven de 50 en 11 onder de 30, dus heel gemeleerd. Tonnie en ik zijn nota bene de oudsten. De bus is dus ruim genoeg. 10 minuutjes in de bus en we stopten bij tempel Wat Pho. Een van de 400 tempels in Bangkok, maar wel de grootste. Een tempel houdt hier in een tempelcomplex met honderden boeddha’s in de omliggende gangen, grote bouwwerken, stoepa’s genoemd met daarin veelal de as van een bekende koning of heilige. Er zijn wel 6 aparte tempels met een 4 of 5 meter hoge staande boeddha, een met een zittende boeddha van ook wel 3 meter hoog, allerlei varianten en een liggende (de rustende) boeddha van 49 meter lang en 15 meter hoog. Enorm ! En alles in goud, of bladgoud of met goud geverfd en allerlei mooi keramiekwerk.

Omdat we zo vroeg waren, konden we alles op ons gemakje doorlopen en was het nog rustig. De kraampjes werden nog opgebouwd. Bij elke tempel schoenen uit en de kledingvoorschriften zijn: korte broek tot aan knie en geen ontblote schouders. Ter plekke is meestal een stalletje beschikbaar waar je dergelijke sjaals voor over de schouders of over je korte broek heen, kunt lenen (borg !). Hier hebben we ruim anderhalf uur gelopen.

Het volgende dagonderdeel is varen door de klongs, dat volgt hierna

1. Kirsty:
    29 oktober 2018
    Ik kijk verveeld uit het raam de koude oktobermaandagochtend in. Kan mijn draai op werk nog even niet vinden. Ik pak even mijn mobiel.... Yes! Een nieuw verhaal uit Thailand... Heerlijk en leuk!! Even afdrijven naar mooie verhalen van jullie. Heel veel plezier en blijf ons meenemen in jullie avonturen. Ik geniet met jullie mee 😘😘👋
  2. Marjon Verpoorten:
    12 november 2018
    Hoi ,Sorry ben even druk geweest, Maar wat is het genieten voor jullie en voor mij dat jullie me daar in meenemen.Groetjes nog veel plezier.