Reis naar Bangkok en aankomst dag 1en 2

27 oktober 2018 - Wijnbergen, Nederland

vrijdag 26 oktober was het weer zover. We gingen op vakantie naar thailand deze keer. We gaan voor 3 hele weken. Zo vlak voor het vertrek zien we dat de temperatuur 33 graden is met gevoelstemperatuur 40 graden dat is even schrikken. En wat neem je dan mee voor 3 weken. Met die temperaturen kunnen de truien en lange broeken thuis blijven. Op deze manier op reis is voor ons de 1e keer. In begin van het jaar zijn we met een groepsreis gegaan met de camper. Dat is goed bevallen. Is wel anders omdat je je eigen huis bij je hebt en ook tijdens de reismomenten ben je weer met z’n tweeen.    Wat ook heel anders was, komt door het feit dat we sinds een paar jaar weer een pup in huis hebben. Dat was in het begin erg wennen, maar nu voelt het al weer heel vertrouwd, en moeten  we onderdak voor dit “kind” hebben. Bij aanschaf had masja al aangeboden dat PIP bij hun mocht komen tijdens deze 3 weken. Konden zij alvast een beetje uitproberen of een hondje ook voor hen een mogelijkheid zou zijn. Echter ze zijn een weekje in kreta en komen vrijdagavond laat pas thuis. Dus werd Jolanda het tussenstation.

Op vrijdagochtend na het geregel met de hond, jolanda slaapt met de kids bij ons om PIP niet te veel uit zijn ritme te halen. Vertrekken we bijtijds en zijn keurig op tijd op schiphol. Groot is de verbazing dat ik geen plek kreeg toegewezen. Ik kreeg maar 1 boardingpas. Terwijl wim er 2 kreeg een van amsterdam naar dubai en een voor dubai naar bangkok. Toen ik er achter kwam dat ik maar 1 boardingpas en Wim 2 terug naar de balie, waar uitgelegd werd dat er iets mis was gegaan bij de boeking, maar dat dit zou naar alle tevredenheid bij de boarding desk opgelost zou worden. Daar aangekomen bleek het vliegtuig vol te zitten. Uiteindelijk wel een stoel voor mij geregeld. Daar waar Wim achter in het vliegtuig kwam te zitten. Moest ik vooraan plaats nemen. Een domper om op deze manier de reis te beginnen. In dubai bij aankomst gelijk geregeld dat we bij het laatste deel wel naast elkaar konden gaan zitten. Dat lukte we mochten we  boven in het vliegtuig met super veel beenruimte plaats vinden. De reis verliep voorspoedig. En na twee keer 6 uur vliegen waren we in Thailand. Naar het hotel en koffer uitpakken, middag vrij en in de avond een lekker welkomstdiner. Dat smaakte goed. Dat beloofd wat voor de rest van de reis.

1. Marjon Verpoorten:
    28 oktober 2018
    Hoi Tonnie en Wim, Wel even pech gehad maar fijn dat het later opgelost is .En nu genieten.
    Heel veel plezier.Mvg Marjon
  2. Ine:
    28 oktober 2018
    Wel even checken of je voor de terugweg wel ingepland bent! Anders sta je Over drie weken in Dubai weer zonder boardingpass...
  3. Hannie:
    28 oktober 2018
    koffers uitpakken ,????? Dan blijf je bezig.
    Heel veel plezier Fijn dat ik mee mag genieten
  4. Hannie:
    28 oktober 2018
    Koffers uitpakken??? Dan blijf je bezig! Fijn dat ik zo kan meegenieten met jullie reis
  5. Wim en Tonnie:
    29 oktober 2018
    Natuurlijk doen we dat niet!! We leven uit de koffer