57e dag Zagora 3

8 maart 2018 - Zagora, Marokko

Stralend weer, 30” en geen wind. Dan weet je het wel ! Dus niet blijven plakken bij de camper, maar een tochtje maken. We kunnen nog 100 km naar het zuiden en staan dan aan de grens met Algiers, niet dat je daar in kan of mag komen. De tocht gaat verder in het Draa-dal, geen verrassingen.

Wel stuiten we na 45 km op stuifduinen, wat lijkt op de woestijn. Hier ligt een hotel bij, in the middle of nowhere, dat slechts bevolkt wordt door 2 personeelsleden, die hals over kop alles open doen, koffie zetten en blij zijn dat we er zijn, dat is voor hen (illegale) inkomsten, want het idee bestaat dat zij dit niet zullen doorgeven aan de (duitse!) eigenaar. Sfeervol doch oubollig aandoend geheel. Bij het zand waren berbertenten en kamelenverhuur, erg gericht op toeristen, maar amateuristisch uitgevoerd.

Dan verderop een typische marokkaanse - rommelig, armoedig, onfris - markt bezoeken in een dorpje en horen we van Nederlander die daar woont dat de verdere tocht niets wordt, dus besluiten we om terug te gaan. Dus bijtijds weer op camping en lekker in de schaduw tutten.

Gezien de hoge temperaturen, op zoek naar het zwembad. Dit is bij het het hotel dat naast de camping ligt. Ziet er prachtig uit zie foto’s. Je mag zwemmen als je ook consumptie neemt. Dus biertje en watertje. Voor 50 dirham samen en kunnen we zwemmen. De camping is heel knus, waarbij in de avond overal kaarsjes zijn neergezet.

1. Hannie:
    9 maart 2018
    Vandaag bijzondere dag. Naar een concert in utrecht geweest
    T. Heel mooi. Vandaag eren jaar geleden dat afscheid van Louis hebben genomen. Wat een mooie reis maken jullie. Nog steeds veel plezier zo te lezen . Groetjes