51e dag Marrakech 2

2 maart 2018 - Marrakesh, Marokko

stralend weer, geen ijs in de sloten, maar toch fijn. Wasdag voor kleding, wasdag voor camper, uitmesten, lijkt wel of er in geleefd hebben ! Lekker koffie en tutten en zonnen en slapen in de schaduw, te warm !

Camperversnellingsbak door Tonnie gereset, door zekering erin en eruit en alles doet het gelukkig weer ! Contact met Nederland, de camperleverancier die aangeeft geinformeerd te hebben en dat het waarschijnlijk iets met de veertjes van de koppeling is waardoor de computer van de versnelling verkeerd reageert en daardoor stopt. Hij zal dit bij Fiat melden, want nu hebben we nog garantie op de motor en als we thuis komen gaat er een nieuwe versnellingsbak in. Alternatief zou zijn om dit hier in Marrakech te doen, maar dat kost enkele dagen inbouwen, als er al een nieuwe op voorraad is en dan nog moet de nieuwe computerinstellingen gerealiseerd worden. Kost veel tijd en dan moeten we zolang in een hotel en maar afwachten wat het resultaat is. We hebben er niet zoveel vertrouwen dat het hier goed gebeurt. Bovendien gaat de groep medereizigers verder ! Dus we klooien maar verder en zien wel !

In de avond worden we door busjes opgehaald om naar een avondvoorstelling te gaan met Berberse paarden. Het is 10 minuten rijden naar Chez Ali en dan komen we in een eftelingachtige omgeving met uitleg met poppen in vitrines over het ontstaan van het geheel, vervolgens worden we binnen gehaald door zogenaamde vertegenwoordigingen, oftewel dans en muziekgroepjes, van berberstammen (filmpje)

Dan gaan we in grote tenten eten, heerlijk tajines vol met geitenvlees, of is het lamsvlees ? De meningen zijn verdeeld, daarna cous-cius met groenten en kip in tajines voor 8 personen, wijntje erbij en koffie na. Ondertussen worden we onderhouden door de dansgroepen die om beurten langs komen en de, verveeld uitziende forse oudere, dames die de heren op de dansvloer proberen te krijgen om wat buikschuddingen en danspasjes te doen (filmpje). Medereiziger Herman, mede door 2 glaasjes wijn, steelt de show met zijn dansgedrag.

Dan worden we naar buiten geleid waar inmiddels 1.000 mensen zijn verzameld om te zitten rond een grote arena/zandbak waar paardrijders kunsten vertonen, geweren afschieten en een buikdanseres -op veilige afstand - een show geven. Dan steelt medereiziger Staf de show door daar een dansvoorstelling op de eind muziek te geven voor een groep marokkaanse jongeren, geweldig (filmpje) als je weet dat het een strakke,stijve, mopperige man is waar niks goed genoeg is, maar nu was hij geweldig ! Pas bij 12-en te bed, onder luid rumoer van de groep.