21 en 22e dag Nerja

1 februari 2018 - Nerja, Spanje

Vanuit Granada vertrokken omdat het weer minder wordt, potdicht en het wordt kouder tot 10” en minder. Dus terug naar de kust. Binnendoor gereden door stukje Sierra Nevada, mooi, ruim, groen, hoog. Bij de kust weer de kustroute N340 op, de zon breekt door. Onder Motril richting Malaga (nog 60 km te gaan), mooie kustroute door bergachtig gebied met mooie badplsaatsen en stranden naar Nerja. Hier de Aula de Naturaleza op. Dit is geen officiele camping of camperplek (staat wel zo vermeld) maar een oude boomgaard die vroeger gebruikt werd om natuuronderwijs in te geven, vlak aan de kust. In de boomgaard zijn mangobomen, bomen met avocado’s en daaronder een primitieve camping, geen geasfalteerde wegen, geen modern gebeuren. Allemaal basic, wel water, stroom, wasmachines e.d. Maar relaxed. Brood ligt klaar, moet je zelf geld neerleggen, wasmachines prima, zelf geld neerleggen, poort geen slagboom, altijd op slot met deurbel. Inschrijven ?  Komt morgen wel. Kortom .. ontspannen. Een soort hippiecamp maar dan met oude hippies in moderne campers.
Veel vaste klanten voor langere tijd, vooral Engelsen. Tuinonderhoud wordt door Nederlandse gedaan, die hier woont. Keuzes moet je maken of een 3-of 4 sterren camping met allerlei vereisten en vergunningen (en onderhoud en personeel) of een camping met iedereen doet wat, er is weinig geregeld en daardoor erg rustig. We blijven hier al 2 dagen om te wassen, camper na 3 weken een grote beurt (binnen en buiten), fietsen naar strand (lekker eten in strandtent met houtkachel die alles verwarmt en al het vlees op een groot vuur klaargemaakt) fietsen naar de stad, lekker boekje lezen en ontspannen. Temperatuur is niet hoog (15” C), wind en regen in de nachten.

1. Ine:
    Ik ben niet jaloers,
    Ik ben niet jaloers,
    Ik ben niet jaloers...
    Echt niet hoor! (geloof ik 😊)
  2. Wim en Tonnie:
    Wij ook niet hoor!!😎😎
  3. Ine:
    2 februari 2018
    Nee dat geloof ik meteen!