1e dag 11 januari 2018

11 januari 2018 - Bulgnéville, Frankrijk

Na gisteren de laatste vrijwilligers-activiteiten bij diverse clubs gedaan te hebben, en de laatste boodschapjes gedaan te hebben, zijn we er bijna klaar voor. Nog spullen afleveren bij Jolanda en daar heerlijk Marokkaans gegeten. Nog wat nakletsen en dan gaan we naar huis, op bezoek bij de buurtjes, die veel voor ons opvangen. De buurman is goed ziek en moet wat nieuwe onderzoeken doen, spannend !Dan nog wat opruimen, koelkast en diepvries leeg, nog de laatste spullen in de was en wat opruimen !  Voor de tv en effies chillen.
Wat de mededeling van 3 maanden weg toch teweeg brengt, het is niet eventjes met vakantie, hoor !  Dat realiseren we ons best, het is wennen voor ons en voor onze omgeving en juist ook voor de kinderen. De kleinkinderen beseffen het pas over een poosje. Afwachten hoe het bevalt. Maar zeker is dat als we terugkomen, weer lekker gaan oppassen want dat willen we niet missen !!! Dus vanochtend brengen Jolanda en Remco en de kinderen nog een afscheidsgroet, met een traantje in het oog. Ze wenst ons veel plezier en wij wensen dat ook voor haar. Ook de buurvrouw zwaait nog even en wenst ons veel plezier
Dan op pad. Met lichte mist uit Nederland, terwijl de sneeuwklokjes al boven de grond komen. Alles gaat crescendo en in Duitsland beetje regen, in Luxemburg getankt voor € 1,05 per liter (in DUi en NL kost de diesel € 1,24 en in Frankrijk € 1,48 ). Als we de grens met frankrijk over gaan, hebben we 351 km gereden. Dan komt het avondzonnetje in Frankrijk recht in je ogen, dus heel even de zonnebril op. Om 16.30 uur zoeken we een camperplaats op in een klein dorpje op 2 km van de auto-route af. Bulgneville, mooie camperplek, op beton, vlak bij salle de fetes en uitzicht op een meertje. We hebben 531 km gereden. Er zijn nog 4 andere campers, 2 nederlanders, een Belg en een Duitser. Die gaan naar Spanje en Portugal en niet voor de eerste keer in deze tijd van het jaar ! Nog even in het dorpje rond gekeken en de benen gestrekt. Nu aan de koffie!! Morgen weer verder!

1. Marjon Verpoorten:
    11 januari 2018
    Wauw we missen jullie nu al. Maar dit erg wel erg leuk voor jullie.En voor ons om te lezen .Super.
  2. Jolanda:
    12 januari 2018