19e dag Naar Granada

29 januari 2018 - Granada, Spanje

Bewolkt, zonnig, 19”C maar windkracht 6. De hele nacht liggen schudden in de camper, maar weer gezond op. Ondanks dat we al in de regio Andalucia zijn, 2,5 keer zo groot als Nederland en het onderste deel van Spanje, blijft de komende 3 dagen de koude sterke wind waaien, dus gaan we naar het binnenland. Eerst de mooie A7 route naar het zuiden dwars door de kuststreek met redelijk hoge bergen, die we afwisselden met de N340 costa-route, die vlak langs de kust liep met  kleine baaien. Ontzettend veel plastic groente-kassen gezien onderweg. Zoveel dat je het idee had dat je langs het water reed. Kilometers achter elkaar en ook daadwerkelijk vlak langs de zee. En op de bergen, we rijden ook al langs wat hogere bergen, sierra’s genoemd, tot 1.500 m hoog. Hier ligt een locatie, Mimi-Hollywood genaamd waar de cowboyfims met Clint Eastwood en de Good, the Bad and the Ugly zijn opgenomen. Zo droog en desolaat ziet het eruit. Hier geen kustdorpjes, maar wel groentekassen.

Bij Motril gingen we van de kust af, het binnenland in naar Granada, nog 92 km. Dan komen we langs de hoogste bergen, de Sierra Nevada met 10 toppen boven de 3.000 meter en nog volop sneeuw. We zoeken een kleine camping in La Zubia, stad tegen Granada aan. Ook nog volop caravanners uit Nederland. Zonnetje komt nog lekker door, boodschapjes en tickets via internet gekocht voor het Alhambra dat we morgen gaan bezoeken.

1. Hannie:
    30 januari 2018
    ... roept veel herinneringen op. Ook wij hebben daar tussen muren van sneeuw gereden en naar alhambra poster daarvan hangt bij ons in de kamer. Heel veel plezier en nu nog wat warmer weer toegewenst xxx
  2. Wim en Tonnie:
    30 januari 2018
    Ja bij ons ook, wij zijn er 10 jaar geleden ook al geweest en de poster in jullie kamer kan ik me zo voor de geest halen. We hebben toen een fly andere drive andalusie gedaan. Dit was een van de plekken die het meeste indruk gemaakt heeft, naast de musquita in cordoba die we ook nog gaan bezoeken!! Geheugen is een vreemd geheugen, want hier lopend komen alle herinneringen van de vorige keer weer naar boven!