46e dag Aglou Plage

25 februari 2018 - Tiznit, Marokko

Dit is alweer de 15e dag van de Marokkaanse reis. We vertrekken weer zuidwaarts naar het zuidelijkste punt van onze reis. We zitten nu ter hoogte van de Canarische Eilanden. De route begint rond Agadir, een stad van 250.000 inwoners, waar het nog heuvelachtig is. Maar dan wordt de route steeds vlakker, zanderiger met gebieden waar bijna geen vegetatie is, zand en stenen. De opmaat voor de West Sahara waarschijnlijk. De laatste grote stad is Tiznit, ca. 40.000 inwoners en dan daar 15 km vandaan aan de kust het plaats Aglou Plage en zo heet ook de camping. De camping is maar voor 30% bezet en ligt op een heuvel aan het strand, vlak bij dorpje met leuke strandboulevard. We zijn er nu niet als de laatste of een van de laatsten, maar juist als een van de eersten. Dus kiezen we een mooie plek met schaduw en zon, en zien nu iedereen binnendruppelen met hun verhalen van de dag. Petanque en dan lekker uit eten, want medereiziger Frans is jarig.