Dag 7 rondom Chiang Mai, excursie 1

1 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

heerlijk zonnetje bij het opstaan om 06.30 uur, want om 8 uur staan de busjes voor. Na weer een uitbundig ontbijt met zoveel keuze, staan we klaar voor de tocht.

Op 88 km van Chiang Mai ligt de hoogste berg van Thailand, de Doi Inthanon. 2.595 meter hoog. Om hier te komen gaan we bijna 2 uur rijden, omdat het zo druk op de weg is. Rondom de berg ligt een natuurpark met dezelfde naam dus : Doi Inthanon Nationaal Park. De eerste stop is 40 km van de top en daar zien we een van de vele grote watervallen. De Wachiratan-waterval is prachtig mooi, vol met water, omringd met veel nevel en als de zon achter de wolk uitkomst een mooie regenboog. De hoogte weet ik niet, maar indrukwekkend. Met natte zonnebril en haperend fototoestel van het vocht, gaan we aan de voet van de waterval koffie drinken.

Sommige groepsleden worden moe door slecht slapen, buikpijn door verkeerd eten ?, kunnen zich niet aan diëten houden, problemen met stoelgang enzovoorts. Daar hebben wij geen last van, zeker omdat gisterenavond we onze voeten hebben laten masseren. Een uur lang letterlijk afgeknepen, dan kan je er weer tegen. Mannetje stond wel vreemd te kijken met Wims polio- beentje, “you oké, you oké, no pain ?.”

De reis gaat verder naar de volgende stop. Hiervandaan gaan we een wandeling maken in het bos, langs een rivier waar vele watervalletjes in zijn. Heuvelachtig traject maar mooi. Mooie waterpartijen, grote spinnen en slangen. Dan afgewisseld met rijstvelden, die water aftapten van de rivier, een heel irrigatiesysteem (primitief) maar ook koffieplanten, bananenbomen, met kleine banaantjes, aardbeienteelt, bamboeteelt, en nog veel meer rijstvelden. Na 2 uur afzien- door wim, die geholpen werd door een persoonlijke begeleider, een leuk tandeloos mannetje, en heerlijk doorstappen door Tonnie, ijzeren heintje, dronken we koffie van de lokale koffiebonen.

Gelukkig hadden andere reisgenoten ook ondersteuning nodig bij de wandelingen (steil omhoog of omlaag, nat en modderig, trapjes met banboetreden, bruggetjes over de stroom, smal pad) zodat we de groep niet hebben opgehouden. We waren ook een echtpaar kwijt geraakt, dat was even paniek !

Dan gaan we lunchen op de traditionele manier, soep ( nu een lekkere kerriesoep) dan rijst met kipgerechten en groenten en nu ook gebakken vis, en dan fruit na. Dan gaan we nog naar de top om daar (nog) een leuke wandeling te doen. Wim bedankt voor de eer en valt als een blok in slaap in het busje en de rest gaat gezellig rondwandelen in de nevel, frisjes en niks te zien, maar toch wel leuk.

We gaan de terugweg aanvaarden, nog een stop onderweg voor een klein levensmiddelenmarktje en dan is het al weer 16.00 uur. Net voor donker zijn we terug in het hotel. Opfrissen met een lang heet bad en dan naar de nachtmarkt, maar nu laten we ons brengen en halen door Tuc-tucs, want genoeg gelopen is genoeg gelopen. Heerlijk gegeten met live-muziek, bier in een kan, vlees aan de spiezen. Weer veel gezien en gedaan vandaag.

1. Hannie:
    1 november 2018
    Ja dat vroeg opstaan breekt je op. Maar wel de moeite waard
  2. Ine:
    2 november 2018