44e dag naar Imi Ouaddar

23 februari 2018 - Imi Ouaddar, Marokko

Nog steeds zuidwaarts langs de kust gaan we richting Agadir, en dan een klein kustplaatsje ervoor, Imi Ouaddar, 27km boven Agadir en 147 km rijden. Stralend weer en dan gaan we linksaf het binnenland in, een ommetje maken van 100 km want we hebben tijd zat, zitten we anders maar te zitten voor de camper. Dus naar Immouzer, een prachtige route door steile bergen tot 1.000 m hoogte, langs en door rivieren, steile kloven, mooie palm- en bananenplantages langs riviertje, dan weer omhoog de bergen op over smalle wegen met wel 50 haarspeldbochten. Naar watervallen, die echter droog stonden. Kortom “vallee des paradis”!

Wegdek was voor de helft smal, maar goed geasfalteerd, de andere helft kapot, niet geasfalteerd, opgebroken, steentjes, onverhard. De gemiddelde snelheid daalde tot 30 km per uur, zodat ons ommetje 4 uur duurde en we dus veel later dan gepland op de camping aankwamen. Het jeu de boules is daardoor in het water gevallen. Het laatste stuk ging langs de kust, surfers, mooie stranden, overal met auto op strand, grote campings, heel goed bezet, veel toeristen. De camping bestond uit 700 plekken en dan nog eens 200 koophuisjes. Bijna alles bezet, 8 hollandse koppels, naast ons. Wel druk, kleine/redelijke plaatsen, zeer goed sanitair. Restaurant was goed, groot zwembad met 5 grote glijbanen.

1. Jolanda:
    25 februari 2018