Dag 17, 11-11-2018, Krabi 2

11 november 2018 - Krabi, Thailand

Stralende dag, uitslapen en dan de 4 eilandentocht. De hele groep gaat mee met deze optionele activiteit. Dit is voorlopig de laatste optionele activiteit. We hebben er dan 10 gehad en dat kostte dus nog eens € 650,— bijbetaald voor 2 personen, dat wel. Met busje naar de haven en daar de longtailboot op en naar eiland 1.

Half uurtje varen, waarbij de helft nat werd van het opspattende water en de andere helft,wij, in een deuk lag. De eilanden zijn van die kalkrotsen, waar een strandje bij ligt. Mooie strandjes, warm zeewater - fris genoeg maar warm - druk met boten en dus mensen die zonnen, zwemmen, kajakken of bij huisje of bootje eten of drinken. Heel ontspannen, veel jonge mensen van overal en ook groepen ouderen. Op het eerste eilandje was een bijzondere grot met allemaal houten fallussen van klein formaat tot amsterdammertje-grootte. Uurtje gebleven, op naar eiland 2 .

Hier niet strand op, maar snorkelen vanaf de boot, water was woelig  door de wind. Niet iedereen durfde maar Tonnie en ik wel, ging eerst wat stroef met water in de duikbril maar later prima. Mooi gezicht onder water. Het water is zo zout dat je makkelijk blijft drijven, dus lekker verbranden op de rug. Dan om het eiland heen en nog eens snorkelen, dit gaat beter.

Het derde eiland is weer een rots met strandje, hier meegebrachte warme lunchpakketten, heerlijk. Extra rijst voor de vissen had Tonnie meegenomen en daardoor trok ze zwermen met visjes aan, wat leidde tot grote hilariteit bij de strandbezoekers. Was alsof je in een aquarium stond!! Hier hebben we een nieuw soort duikbril geprobeerd, te koop bij Decathlon en dat werkte prima, aan te bevelen !

Het vierde eilandje was een zandbank tussen 2 eilanden. Allemaal bounty achtige stranden.

Terug naar hotel, zwembad in tot donker en dan flaneren over boulevard, lachen met locals, die valse verhalen ophangen om je te verkopen. Dan restaurant in, via tripadvisor, daar wachten op plek met bier en loempiaatjes. Na kwartier tafeltje en heerlijk gegeten. Toen kwam na 10-en de eigenaar over Nederlands voetbal praten  we  kregen allemaal whisky, althans dat zeiden ze. Groot lol.

Dan naar bed morgenochtend om 6:00 uur weer op om naar puket te vertrekken! Het was een super dag !!!!

1. Jolanda:
    12 november 2018
    Pa lijkt darth vader wel!
  2. Ine:
    12 november 2018
    Ziet er heerlijk uit!
  3. Marjon Verpoorten:
    13 november 2018
    Wat een prachtige omgevingen,en leuke foto's.Super