Dag 13, 7-11-2018, het Sam Roi Yot nationaal park

7 november 2018 - Chumphon, Thailand

Het is bewolkt in Hua Hin, dus geen stralende zonopkomst uit het oosten, waar we nu naar kijken, nl. naar de Golf van Thailand. Mooi hotel, zwembad lekker, airco goed, mooie douche, grote kamer prima. Om half acht in de bus, verder naar het zuiden. Na een uurtje komen we aan in het Sam Roi Yot Nationaal Park. Het is de bedoeling om boten van de ingang van het park naar de volgende baai te varen, waar een camping en vakantiehuizen - allemaal leeg - liggen, maar door de wind varen er geen boten. Dus wandelen over een berg naar de volgende baai, afzien !!! Een half uurtje werd gezegd, maar het pad was erg slecht, dus doen we er wat langer over met ontzettend veel moeite.

Daar aangekomen, koffie en fris en gaat een deel van de groep verder met nog een beklimming van anderhalf uur over een soortgelijk pad of nog veel erger, naar een grot - de Pra-Ya-Na-Korn grot, aangelegd in 1890 door een koning met erin een tempel. Het bijzondere is dat de grot geen dak heeft, dus schijnt de zon er schuin in, wat een feeriek gezicht geeft. Wij hebben deze niet gelopen, evenals 9 andere vrouwen. We hebben lekker 2 uur op het strand gelegen in strandstoelen en/of gezwommen in lauw water. Lekker relaxed !

Dan is er lunch in het lokale restaurant en weer terug, de lijdensweg !! Afgepeigerd komen we weer bij de ingang aan, waar we verder met de bus reizen. 4 uur lang reizen we over de enige auto-route naar het zuiden, met de nodige stops. Bij zonsondergang komen we aan in hotel Novotel in Chumphon. Mooie route met veel kalkrotsen, velden met garnalenteelt, velden met ananasplanten, met chiliplantjes, veel water, kanalen, baaien, stadjes en druk aan verkeer.

In het hotel gezellig gegeten, gebadderd, bijgekomen, geschreven en te bed. De dag is vrij bewolkt gebleven, hopelijk morgen beter weer.

1. Hannie:
    7 november 2018
    Veel lopen voor jou Wim! Wel afzien
  2. Marjon Verpoorten:
    12 november 2018
    Wow wel prachtig maar denk heel vermoeiend, maar dan hebben jullie ook wel heel veel gezien en gelopen.hihi