Dag 22, 16-11-2018 naar huis

16 november 2018 - Doetinchem, Nederland

Vannacht om 12.15 uur op vliegveld Phuket aangekomen, toch nog 45 minuten rijden! Phuket is een grote stad, ter grootte van het hele eiland. Het heeft 750.000 inwoners en net zoveel toeristen. Om middernacht was er nog volop leven op de weg en op straat bij de winkeltjes en eettentjes. Inchecken ging snel, want het was niet druk op het kleinere vliegveld. Wat koffie gedronken, water ingeslagen en toen was het Thaise geld nagenoeg op.

We zagen de helft van de groep weer, die in een ander hotel hadden gezeten in het stadsdeel Patongstrand, het uitgaansgelegenheden van Phuket met de rosse buurt, Ping Pong shows met travestieten en gezellige buurtjes. Volop verhalen. De volwassenen besluiten mailadressen uit te wisselen om gezamenlijk een brief richting Fox op te stellen over klachten over de reisleiding. Het vliegtuig staat klaar, we hebben bij de incheckbalie alsnog gevraagd naast elkaar te zitten, was weer niet geregeld !. Tot aan Dubai. Films gekeken, want we konden niet slapen. Equilizer2 met Denzel Washington, Oceans8 met Sandra Bullock en  ? met Pierce Brosnan en Guy Pierce.

In Dubai 2 uur doorgebracht en toen laatste vlucht in. Dan wil Tonnie wat kopen, maar blijkt portemonnee weg. Vergeten bij afrekenen hotelbalie ?, of in transportbusje of in vliegtuig ? Eerst maar des alle pasjes blokkeren, dan hotel in Phuket gebeld. Dat gaat moeizaam, dus noodnummer van Fox gebeld die alles ging uitzoeken in Thailand. Dan naar de balie van Emirates en daar melding gedaan, er was geen melding op gevonden voorwerpen gemaakt. Mailadres mee, later reageren. Effies paniek, maar dan weer opgelost. € 55,— kwijt en rijbewijs, verder overzienbaar.

Vlucht naar Amsterdam ging prima, overdag naar buiten kijken. Landing voorspoedig, ruim uur eerder dan gepland, maar er zijn problemen om het vliegtuig te plaatsen, dus uur weer kwijt.  Aankomst 4 graden Celsius, dus 30 graden kouder dan in Thailand. Bij vertrek al lange broek en vest aan, dus we zijn goed gekleed. Mistig op Schiphol. Bij aankomst afscheid genomen van de meeste groepsleden, dan naar de bussen. Blijkt er storing te zijn met NS, dus daar werden bussen voor ingezet. Drukte van jewelste dus, dus ook hier wat vertraging. Verder ging het goed op de p-plaats Green Park.

Uurtje rijden naar Culemborg, waar we Masja en Henkjan, Anna en Ben treffen. En natuurlijk Pip, waar het goed mee was gegaan. Luistert goed, goed slapen in de bench, ook in de nacht. Alles prima. Bij vijven is het al donker en dan gaan we, afgepeigerd verder naar huis. Boodschapjes bij Albert Heijn en dan eten, slapen voor de buis, telefonisch contact met Sanne en Jolanda en dan te bed.

Al met al, een mooie vakantie, veel gezien, veel gedaan, goede accommodaties, goed gegeten, leuk gezelschap. Iets om over te doen, maar dan in ander land. Van Thailand hebben we een goed indruk gekregen.