53e dag van Marrakech naar Ait Benhaddou

4 maart 2018 - Aït Ben Haddou, Marokko

Vandaag 201 km gereden, door prachtig gebied. Richting zuid oosten van Marokko. Zonnige start van de dag, boodschapjes gedaan in Marrakech want de komende 14 dagen gaan we het buitengebied van Marokko in, geen grote steden met supermarkten maar richting woestijn en bergen. De camper houdt zich (nog) goed.

Na 100 km platte land rondom Marrakech gaan we de Hoge Atlas (weer) in, nu naar de pas van Tizi-n- Tchika van 2260 m (de hoogste pas van Marokko) Mooie route, langzaam klimmend, langs rivier die water bevatte van de regen van vannacht, redelijk groen, wegdek was redelijk. Bovenop lag (weinig) sneeuw. Minder mooi (ruiger, langer hoog, steiler, slechter wegdek, smallere wegen) dan de route over de Tizi-n-Test, maar toch mooi. Bovenop was het 9” en heel winderig. Koffie. De weg omhoog duurde 20 km en ook weer naar beneden, dan komt er een prachtige route naar Ouazarzate, het voormalig hoofdkwartier van het Vreemdelingenlegioen.

Weidse uitzichten, mooie bergen, mooie luchten, brede rivierbedding, lange wegen die lang te zien zijn, kleine dorpjes met traditionele uitdossing. Het doet ons denken aan beelden die we in de Amerika-reis hebben gezien. Weidse uitzichten, sneeuw in de verte, bijzondere bergen, enz. BIJZONDER !!!!!!!! Tegen 17.30 uur komen we op de camping aan, kleine plekjes, kort op elkaar, slechte electra. Medereiziger Frans krijgt bij het oprijden van de camping een grote spijker in voorband, loopt leeg. Snel verwisselen voor onze reserveband, morgen verder kijken. Heerlijk hoe mannen dan reageren, met direkt sleutelen, beter weten, ongevraagde adviezen en hulpstukken aanbieden, wat een leuke club.

1. Jolanda:
    5 maart 2018
    Mooie plaatjes!
  2. Yvonne Brok:
    5 maart 2018
    wat een mooie indrukwekkende en kleurrijke reis! Zie jullie wel met de dagen smaller worden, voelt het nog wel als vakantie?

veel plezier nog